Komunikacja "między-samochodowa"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Komunikacja "między-samochodowa"

    heh ja nic nie mówiłem że cud świata czy cuś 8) ja tylko stwierdziłem że jednak coś jest a że lepszy dezajn mają orginały to już inna bajka :twisted:
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Komunikacja "między-samochodowa"

    Już w niedalekiej przyszłości kierowcy będą informowani o zbliżającym się niebezpieczeństwie na drodze, nawet jeśli nie będzie ono w zasięgu ich pola widzenia, a także w przypadku gdy będzie ono czyhać dosłownie za rogiem.

    Eksperci z koncernu DaimlerChrysler oraz ich współpracownicy zweryfikowali pozytywnie system WILLWARN, który był testowany przez ostatnie tygodnie w ramach europejskiego projektu badań nad bezpieczeństwem na drogach. W całym przedsięwzięciu wzięło udział pięć samochodów wyposażonych w specjalne nadajniki radiowe bazujące na komputerowej technologii WLAN. Jak to wszystko działa? Otóż system "Car-2-X Communication" wysyła specjalne alerty o niebezpieczeństwie (tj. mgła, gołoledź, przeszkody na jezdni, awarie innych samochodów) do innych aut jadących tą samą trasą w obrębie zasięgu ich anten. Wczesne ostrzeżenie pozwala innym kierowcom przygotować się do zagrożenia, bądź też dostosować odpowiednio prędkość swojego pojazdu.

    DaimlerChrysler już sześć lat temu testował podobne rozwiązanie wysyłając na drogi flotę samochodów, która była w stanie komunikować się między sobą. Wtedy badanie to udowodniło, że bezprzewodowa technologia WLAN używana dotychczas w komunikacji internetowej, może być wykorzystywana w inny sposób. Jednym z atutów takiego rozwiązania jest to, że system tego typu nie wymaga stosowania bardzo drogich urządzeń. Auta jadące drogą mogą łączyć się sieć typu "ad-hoc", a następnie wysyłać ostrzeżenia do innych samochodów znajdujących się w obrębie 500 metrów. Do przekazywania informacji o tym co dzieje się na drodze nie są potrzebne żadne dodatkowe sensory. Odpowiednie dane przekazywane są przez system ABS, ESP, czujniki kąta skrętu, termometr zewnętrzny, a także system nawigacji.

    Dodatkowo przy drogach powinny być montowane specjalne "radiolatarnie", które mogłyby dostarczać wielu przydatnych informacji nie tylko dla kierowców, lecz także do centrów kontroli ruchu. Dzięki temu możliwe byłoby zmniejszanie zagęszczenia na drogach, a także szybkie rozładowywanie korków ulicznych.

    Nowy system zadebiutuje na europejskich drogach najprawdopodobniej już za kilka miesięcy. Kiedy tego typu nowinki zadebiutują u nas? Tego póki co, nie wie nikt.

    Materiał pochodzi z serwisu mojeauto.pl: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/42552

    Dodatkowo o osiągnieciach General Motors w ramach tego też projektu można przeczytać tu: http://motoryzacja.interia.pl/wiadom...ysl,843931,415
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • Piter
      Drive
      • 2006
      • 93

      #3
      Jeśli to by zadziałało, to tym sposobem można zrobić permanentną kontrolę prędkości! :evil:


      123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • NEOrADEk
        L&K
        • 2005
        • 1469

        #4
        Video prezentacja systemu V2V z GM: http://motoryzacja.interia.pl/multim...ntacje,1355330
        O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
        "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


        Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

        Komentarz

        • Bazyli76
          Rider
          • 2006
          • 487

          #5
          A jakby w taką sieć wirusa wpuścić...

          Komentarz

          Pracuję...